Pages

08 October 2013

Twist Of Fate

Assalamualaikum 



Lama tak menulis. Sedikit kekok anyway. Tadanggg, new look! New header, new theme, new template, new song. How is it? Idk, this time i would love to make everything looks simple yet classy. And mature. As if! Hehe.


Dalam hidup, pernah tak kita bersyukur untuk untuk apa yg ada, yg dipinjam Tuhan, di setiap hari baru kita? Sekurangnya, usai bangun di waktu pagi, untuk masih dapat bangun melihat, ucap alhamdulillah. Hari baru, walau akan serupa saja isiannya, tetap semakin mendekatkan kita ke arah hari kematian. 


Aku, antara manusia yg paling kurang syukurnya. Yg sentiasa mengharapkan untuk menjadi yg lain, untuk merasai kehidupan orang lain yg dirasakan lebih indah coretan Tuhan untuk hidupnya. "Kenapa aku hanya begini, dan dia begitu?" "Kenapa aku yg tidak mendapatkan itu?" "Kenapa bertuah sangat dia?" 



Sentiasa dipeluk Tuhan dengan kasih sayang itu, sudah cukup untuk disyukuri. Dipinjamkan umur, untuk terus berkasih sayang dengan keluarga, kawan-kawan. Pesan mama, "Jangan sentiasa membandingkan hidup kita dengan yg lebih di atas, bandinglah dengan mereka yg di bawah, yg banyak kurangnya untuk merasai syukur atas apa yg dikurnia Allah". Hanya itu yg menjadi pegangan. Kadang, terbabas juga. Manusia biasa, rasa yg dipegang hati dan iman yg ada naik turunnya.







Aku... insan yg lemah. Ada saja nikmat kurnian Tuhanku yg aku dustakan. 



No comments: